obey-robots.txt
28 Maart 2024, 19:18
Goedenavond bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Base Gebruikers Groep » Base verbindingsproblemen » Snelheid
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Hoe realistisch is 4Mbs?
AVSOEST
Mijn aansluiting is nu 2 maand oud( Speedtouch 706)
probleem is dat ik de beloofde snelheid NOOIT verkrijg.,
Uiteraard begrijp ik dat er andere factoren zijn die die snelheid beïnvloeden!!!! maar midden van de nacht of 'smorgens vroeg etc.. is het al niet veel beter, overdag amper 2Mbs
Heb ondertussen al verschillende mailtjes gestuurd met vraag om uitleg over snelheid, men probeert je te overdonderen met een hoop techno speak die kant nog wal raken!! heb hen dan zelf gevraagd wat DE methodologie is , maar niemand kan me antwoorden;
Metingen naar een dozijn sites, via verschillende browsers, command line( zelfs pure DOS), verschillende O/S etc... hebben mij nooit verder gebracht dan 2,8Mbs!!
Heeft iemand een HomePack 4 installatie die hogere snelheden dan 3MBs haalt?
Welke meetmethode wordt dan gebruikt?
Bedankt om mee te brainstormen
&ré
 
AVSOEST

Quote

AVSOEST schreef:
Mijn aansluiting is nu 2 maand oud( Speedtouch 706)
probleem is dat ik de beloofde snelheid NOOIT verkrijg.,
Uiteraard begrijp ik dat er andere factoren zijn die die snelheid beïnvloeden!!!! maar midden van de nacht of 'smorgens vroeg etc.. is het al niet veel beter, overdag amper 2Mbs
Heb ondertussen al verschillende mailtjes gestuurd met vraag om uitleg over snelheid, men probeert je te overdonderen met een hoop techno speak die kant nog wal raken!! heb hen dan zelf gevraagd wat DE methodologie is , maar niemand kan me antwoorden;
Metingen naar een dozijn sites, via verschillende browsers, command line( zelfs pure DOS), verschillende O/S etc... hebben mij nooit verder gebracht dan 2,8Mbs!!
Heeft iemand een HomePack 4 installatie die hogere snelheden dan 3MBs haalt?
Welke meetmethode wordt dan gebruikt?
Bedankt om mee te brainstormen
&ré


een eerste test:vandaag 05/09/2010 17/00h

cust-84-125-109-94.dyn.as47377.net (IP: 94.109.125.84)

Speed Test
Your speed | Uw Snelheid 128.429 KB/sec

snel hé -Smile
 
breur
Hoi,

Ik ben ook van belgacom naar base homepack 4 gegaan. Op zicht alles ok, maar ik ondervind dezelfde problemen als u. Nu blijkt dat ik voorheen een vaste lijn had, 300 mtr van mijn huis tot aansluiting kast base, straat verder. Omdat ik naar base ben gegaan, huurt base een lijn van belgacom, en die bevindt zich nu een 3 km van mijn huis, hierdoor, zal ik nooit die 4 Mbs verkrijgen. Heb ook veel ruis op de lijn, hetgeen tot veel foutmeldingen en uitvallen van de modem herleid. Downgraden van snelheid werd me aangeboden. 's morgens en 's avonds is de snelheid redelijk overdag waardeloos. Maar je krijgt waar je voor betaald heb ik geleerd. Nu downloaden we 's nachts. Dit is een vieze machtsmonopoly van Belgacom, waar de burger machteloos tegen staat, en de andere providers gemanupileerd door worden. Mijn volle steun, voor diegene die dit aanvecht.
 
jo

Quote

AVSOEST schreef:
Mijn aansluiting is nu 2 maand oud( Speedtouch 706)
probleem is dat ik de beloofde snelheid NOOIT verkrijg.,
Uiteraard begrijp ik dat er andere factoren zijn die die snelheid beïnvloeden!!!! maar midden van de nacht of 'smorgens vroeg etc.. is het al niet veel beter, overdag amper 2Mbs
Heb ondertussen al verschillende mailtjes gestuurd met vraag om uitleg over snelheid, men probeert je te overdonderen met een hoop techno speak die kant nog wal raken!! heb hen dan zelf gevraagd wat DE methodologie is , maar niemand kan me antwoorden;
Metingen naar een dozijn sites, via verschillende browsers, command line( zelfs pure DOS), verschillende O/S etc... hebben mij nooit verder gebracht dan 2,8Mbs!!
Heeft iemand een HomePack 4 installatie die hogere snelheden dan 3MBs haalt?
Welke meetmethode wordt dan gebruikt?
Bedankt om mee te brainstormen
&ré


Wij krijgen nauwelijks 1Mbs, al veel telefoons en mails, maar tevergeefs, we denken aan een aangetekend schrijven om ons contract te verbreken. Iemand hiermee ervaring?
 
Admin
Het probleem zit hem in de gebruikte techniek. Deze maakt gebruik van de telefoonlijn. De lengte van de koperdraden van je huis naar de telefooncentrale bepalen de maximum snelheid.

In NL adverteren de adsl providers daarom met de kreet tot 20 Mbit. Waarbij het woordje tot aangeeft wat maximaal haalbaar is. Als je dan vervolgens minder snelheid hebt vanwege de lengte van de koperdraden zijn ze juridisch ingedekt. Het is immers een maximum snelheid en geen minimum gegarandeerde snelheid.

Ik vrees dat er niets tegen te doen is. Zing je contract uit en stap over op de kabel. Daar wordt de beloofde snelheid meestal wel gehaald.
Smile
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe realistisch is 4Mbs?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: wy9
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Base?

Ja
Ja
67% [4 stemmen]

Nee
Nee
33% [2 stemmen]

Stemmen: 6
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
911,350 unieke bezoeken